Het Belgische technologiebedrijf Yu.eat wil in Europa marktleider worden met virtuele Aziatische restaurantmerken. In ons land is Yu.eats kipformule Incheon inmiddels present als bezorgmerk online. Ettelijke tientallen bestaande restaurants en een aantal snackbars bereiden en bezorgen Incheons producten al.
Incheon is gespecialiseerd in de bezorging van gefrituurde krokante kipproducten volgens Koreaans recept. Het is sowieso in veel steden een populair fastfoodproduct geworden de laatste jaren. Yu.eats merk Incheon wordt via franchise toegevoegd aan het assortiment van bestaande horecakeukens. Ook enkele snackbars in ons land voeren het dus als deliverysnack.
Geen omkijken naar webshop
Restauranthouders en snackbareigenaren die met Yu.eat in zee gaan, worden helemaal ontzorgd. Dat wil zeggen: naar de inrichting van hun shop voor online-bestellingen en de achterliggende technologie hebben ze geen omkijken.
De ingrediënten die nodig zijn om de Koreaanse kipsnacks van Incheon te maken, worden aangeleverd door leveranciers waarmee Yu.eat afspraken heeft. Naast Incheon is in ons land ook kipmerk Out Fry van het Frans-Britse Taster op beperktere schaal actief.
Tenders en vleugels
Volgens Yu.eat zijn via Incheon online dertig deliverybestellingen gemiddeld per dag zonder meer mogelijk. Naast kiptenders en kippenvleugels met verschillende kruidingen, heeft Incheon onder meer bowls, dumplings, kleine snacks en andere gerechten op het menu staan. De kwaliteit wordt door het hoofdkantoor in de buurt van Brussel gemonitord via de binnenkomende klantreviews.
Het concept is helemaal gericht op bezorging. Afhalen kan alleen bij een minimale besteding van €3,50, aldus Yu.eat. Het Belgische bedrijf kondigt aan zeker nog meer virtuele merken te gaan introduceren die vanuit bestaande horecakeukens verkocht kunnen worden.
Foto: Incheon Yu.eat