McDonald’s heeft Founder’s Day. Bij de 43 vestigingen van Verhage is het vandaag Joop & Pim Dag. Het is namelijk 56 jaar geleden dat de twee broers in Rotterdam hun snackbar openden. Verhage wil hierbij even stil staan nu Joop en Pim Verhage beiden zijn overleden.
In Nederland is het gebruikelijker om voor het vieren van jubilea kroonjaren met een mooi rond getal te gebruiken. Zoals een 25-jarig of 50-jarig jubileum. In de VS zijn inmiddels zelfs 100-jarige jubilea van fastfoodketens schering en inslag: de eerste hamburger- en hotdogketens begonnen namelijk in de jaren-1920.
Korting op kroketten
Maar in de VS vindt ook geen klant het vreemd als bij de oprichtingsdatum jaarlijks wordt stilgestaan. Zo viert McDonald’s altijd in oktober de geboortedag van Ray Kroc, de man die de keten groot maakte. Verhage doet nu dus iets soortgelijks. Vanzelfsprekend is het ook een mooi marketingmoment samen met de klanten. Omdat de eigen kroketten van Joop en Pim Verhage in Rotterdam en omstreken een fenomeen waren, geeft Verhage vandaag op klassieke rundvleeskroket, de kipkroket en de vegakroket liefst 56 procent korting.
Verhage haalt ter gelegenheid van Joop & Pim Dag in woord en beeld herinneringen op aan de begindagen van het bedrijf, de Rotterdamse buurtsnackbar in 1967: “Het succes van Verhage begon met de persoonlijke aanpak van Joop en Pim en hun zelfgemaakte, ambachtelijke snacks. Buurtbewoners stonden regelmatig tot ver buiten de deur te wachten om hun bestelling te plaatsen en het populairste product was de kroket. We kijken ernaar uit om iedereen op onze verjaardag te verwelkomen en te laten genieten van onze heerlijke kroketten.”