De CheeseDog van kaasverpakker Vergeer in Bodegraven-Reeuwijk trekt de aandacht. De 17 centimeter lange kaasworst is dit jaar alleen verkrijgbaar via de horecagroothandel. Hij kan zowel worden gefrituurd als gebakken en gegrild, maar ook laat de CheeseDog zich in een luchtoven bereiden.
De CheeseDog is tijdens de afgelopen Horecava geïntroduceerd en daarna uitgebreid gepromoot op de regionale horecabeurzen. Ettelijke duizenden broodjes CheeseDog zijn er uitgedeeld aan snackbarhouders en andere horecaondernemers.
“Hollandse klassieker”
In zijn marketing legt Vergeer het verschil uit tussen een hotdog en zijn CheeseDog: “De hotdog wordt alleen gegeten op een hotdogbun, is géén Nederlandse vinding en niet gemaakt van kaas. De CheeseDog is veelzijdig, past bij elk gerecht, is een Hollandse klassieker en gemaakt van échte smaakvolle kaas.” De CheeseDog is krokant van buiten en smeuïg van binnen.
Vakprijs voor fotoserie
Sowieso is de marketing van Vergeer Kaas opvallend. Dit geldt onder meer voor de modellen die met de CheeseDog zijn gefotografeerd in de stijl van de oude Hollandse schildermeesters. De fotoserie gooide eerder dit jaar hoge ogen bij een vakprijs. Vanaf 2025 is de CheeseDog ook in supermarkten verkrijgbaar. De belangstelling voor kaas als solitaire snackvariant is de laatste jaren sowieso opvallend. Zo kwam Old Amsterdam met een kaasburger die helemaal uit kaas bestaat.
De CheeseDog trekt de aandacht in een week dat het ook International Hot Dog Day was. Dat was namelijk afgelopen woensdag. Ter gelegenheid hiervan gaat fritoricus ubelski, bekend van TikTok, morgen in op de vraag “Waarom mislukt de hotdog eigenlijk steeds in ons land?” Foto: Vergeer Kaas, CheeseDog