Veel media-aandacht voor Krokettendag

Actueel |
12 oktober 2020 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: UZ Media bij Prinsen, Nieuw-Weerdinge

De Nationale Krokettendag lijkt uit te groeien tot een belangrijke mijlpaal op de kalender. Sinds de instelling van de Krokettendag zes jaar geleden, was de belangstelling niet zo groot als dit jaar.

Tientallen media besteedden afgelopen vrijdag aandacht aan de Nationale Krokettendag. Afgezien van de uitreiking van Met Goud Bekroond keurmerken voor ambachtelijke kroketten door het Nederlands Frituurcentrum, waren er meer primeurs en bijzonderheden.

Whiskey-honing

Kroketspecialist Rien Prinsen uit Nieuw-Weerdinge liet in zijn speciaalzaak Krokettenkunst een nieuwe smaak debuteren. Prinsen presenteerde op Nationale Krokettendag zijn nieuwe whiskey-honing kroket. Prinsen had voorheen een snackbar, maar focust al enige tijd helemaal op kroketten. Zo is hij gespecialiseerd in proeverijen waar kroketten en dranken aan elkaar gekoppeld worden.

Biologische kroket

Het ambachtelijke bedrijf Royal Spelt, maker van biologische kroketten en bitterballen met spelt, bracht op Krokettendag zijn vegan oesterzwam bitterbal onder de aandacht. Hij werd eerder gepresenteerd tijdens de jaarlijkse Biobeurs.

Meer media

Het Noordhollands Dagblad berichtte uitgebreid over de bekroonde appeltaartkroket van Snackbistro De Toren in Castricum. De Eindhovense website Studio 040 bracht een bezoek aan Harald van Ballegooijen in de Lichtstad, omdat drie van zijn kroketten het keurmerk Met Goud Bekroond kregen. Studio 040 maakte bovendien een uitgebreid videoverslag.