Liefst 84 procent van alle bezoekers van Nederlandse koffie- en lunchformules is te porren voor een herhaalbezoek. Dit hoge percentage gasten met een terugkeer-intentie komt tevoorschijn uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens van bureau Multiscope.
Multiscope ondervroeg voor dit onderzoek bijna vijfduizend Nederlanders. Het afgelopen jaar bezochten zij gemiddeld per persoon 2,7 keer een vestiging van een koffie- of lunchformule.
96 procent wil terugkeren
Het cijfer van 84 procent dat zich voorneemt om een herhaalbezoek te brengen, is de gemiddelde uitkomst van het onderzoek. De formules Julia’s (op stations) en Coffeelovers (onder meer in Maastricht, Roermond en Nijmegen) scoren met een terugkeer-intentie van liefst 96 procent ver bovengemiddeld. Met andere woorden: de loyaliteit van de gast is bij deze twee ketens ongewoon hoog.
Met een bezoekfrequentie van 4,9 het afgelopen jaar, zit Coffeelovers ook qua gemiddelde aantal bezoeken per ondervraagde gast bijzonder hoog in de boom. Het betekent dus dat Coffeelovers veel uitgesproken fans heeft.
Dunkin’ scoort laag
Op het punt van loyaliteit (intentie om een herhaalbezoek te brengen) komt Dunkin’ met een percentage van 51 procent als laagste uit de bus. Al blijven de vestigingen geopend, onlangs werd het faillissement van Dunkin’ Nederland en België bekendgemaakt. Ook D.E Café (75 procent) en Délifrance (77) scoren qua terugkeer-intentie onder het gemiddelde.
Foto’s: promofoto’s Coffeelovers