Een late-night-snack in bed. Bij veel Amerikanen is het een populair eetmoment. Uit onderzoek dat Kellanova heeft laten houden, voorheen de Kellogg Company, blijkt dat velen in de VS later op de avond horizontaal snacken.
“Bijna 44 procent van de Amerikanen die laat op de avond nog snacken, doet dit terwijl ze al in bed liggen,” aldus het onderzoek dat is uitgevoerd onder ruim duizend volwassenen in VS. Kellanova en het merk Kellogg zijn bekend van snacks als Pringles, Cheez-It, Pop-Tarts en Rice Krispies Treats. “Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze consumenten beter te begrijpen,” zegt Amjad Malik van Kellanova in een persbericht over het onderzoek.
Slaapkamersnacks
Verder zegt Malik: “We weten al dat mensen de hele dag door tussendoortjes eten. Hoewel het ons helemaal niet verbaast dat 30 procent van de mensen ‘s avonds laat tussendoortjes eet, waren we wel verrast om te horen waar ze dat doen.” Volgens het onderzoek zijn vooral koekjes, ijs en chips populair als slaapkamersnacks.
Van de bedsnackers, snaait 66 procent van de ondervraagden alleen. Het zijn met name de jongere generaties die in bed snacken. “Babyboomers zijn de enige leeftijdsgroep die aangeeft de woonkamer boven de slaapkamer te verkiezen voor een late snack,” aldus de onderzoekers.
Mannen kiezen ’s avonds vaker voor pittige, zure en bittere snacks. Vrouwen hebben een grotere voorkeur voor “zoete, zoute en kleverige snacks”. De Canadese formule Boston Pizza (bijna 400 vestigingen) heeft kennelijk al langer in de gaten dat bedsnacks in trek zijn. Boston Pizza richtte zich jaren geleden met een campagne al op de jongere bedconsument.
Foto: promo Boston Pizza