Keurmerk Goed Gefrituurd voor J-Beez in Rosmalen
Het vakmanschap van buurtcafetaria J-Beez in Rosmalen is bekroond met het keurmerk Goed Gefrituurd van brancheorganisatie ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurders. Het ondernemerskoppel kreeg deze week het certificaat en het bijbehorende gevelschildje overhandigd tijdens een van de eerste regionale voorjaarsbijeenkomsten van de vereniging.
Erik en Jacqueline van de Ven doorliepen het uitgebreide traject dat leidde tot het keurmerk. Frituurbedrijven die het willen bemachtigen, moeten uitblinken op het gebied van Vakmanschap, Veiligheid en Verantwoordelijkheid. Deze drie V’s vormen namelijk de pijlers van Goed Gefrituurd. Het keurmerk is feitelijk een soort ‘gouden vinkje’ voor formidabel vak- en bakmanschap. Voor consumenten is het keurmerk een herkenbaar kwaliteitslabel.
Collega’s te gast
De uitreiking van het Goed Gefrituurd keurmerk vond plaats tijdens een regionale ledenbijeenkomst van de vakvereniging. J-Beez in Rosmalen was gastheer van ProFri en verwelkomde zodoende de nodige collega’s. Hoewel tijdens de zogenaamde slot-audit bij J-Beez enkele verbeterpunten aan de orde kwamen, voldeden Erik en Jacqueline aan de voorwaarden die gelden voor het keurmerk. Met het aantal behaalde ‘groene vinkjes’ scoorde J-Beez een percentage dat geen misverstand laat bestaan over het vakmanschap en bakmanschap van de zaak en de ondernemers.
Mystery guest
Een onaangekondigd bezoek van een zogenaamde mystery guest, een vast onderdeel van de keuring, doorstond J-Beez eerder al met glans. “De inrichting van deze cafetaria is enigszins gedateerd, maar de zaak heeft uitstekende producten en scoort hoog op gastvrijheid,” zo noteerde de mystery guest. “Erik en Jacqueline mogen best wel wat meer promotie maken voor de eigengemaakte producten, want die hebben ze. Ook de friet met stoofvlees was heerlijk.”
Tweejaarlijkse herkeuring
Het Goed Gefrituurd keurmerk moet elke twee jaar opnieuw worden ‘verdiend’. In opdracht van vakvereniging ProFri, voert het Nederlands Frituurcentrum alle keuringen uit. Een inspecteur van het Frituurcentrum zegt: “Straks bij de tweejaarlijkse audit zal onder meer gekeken worden of er iets met de verbeterpunten is gedaan. Op de klantbeleving hadden die echter nu geen invloed, want die was volgens de mystery guest meer dan dik in orde.”