Twintigers openen tweede Kwalitaria

Actueel |
17 mei 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Nicks (links) en Richie, foto: FFC Kwalitaria

Er zijn steeds meer Kwalitaria-ondernemers met meer vestigingen. De jonge ondernemers Nick Leung (26) en Richie Tjin (24) zijn naast hun Kwalitaria Bleiswijk deze maand een tweede vestiging begonnen. In Zoetermeer opende het duo Kwalitaria Oranjelaan, tien minuten rijden van hun eerste zaak.

Dat het soms flink managen is om de tijd te verdelen tussen beide Kwalitaria’s, naast nog een eigen bureau voor webdevelopment, beamen Nick en Richie.

Maar het duo doet het niet alleen. Ze zeggen in een persbericht van formulehuis FFC: “Gelukkig hebben we een bedrijfsleidster kunnen aannemen die de operationele leiding voor beide Kwalitaria vestigingen op zich neemt. Zo kunnen wij áán de zaak werken in plaats van ín de zaak.”

“Opgegroeid in de friet”

Eigenlijk is het duo relatief nog maar kort actief voor Kwalitaria. De twee ondernemers namen de vestiging in Bleiswijk over van Nicks ouders, die twee jaar geleden zijn gestopt. Beiden zijn ze als het ware ‘opgegroeid in de friet’.

Ze zeggen: “We hadden het al druk genoeg met ons bureau, maar waren zo ambitieus dat we hebben besloten om de vestiging in Bleiswijk over te nemen. Onze ouders zijn altijd horecaondernemers geweest. Daardoor hebben wij van jongs af aan al affiniteit met de horeca.”

“Omzetboost”

Door te starten met bezorging en andere verbeteringen, hebben Nick en Richie de vestiging Bleiswijk in korte tijd een flinke omzetboost gegeven. Dat succes smaakte naar meer: “Toen de kans zich voordeed om een tweede Kwalitaria vestiging te openen, hebben we die dan ook met beide handen aangepakt.”

Kwalitaria Oranjelaan in Zoetermeer

Nick en Richie barsten van de ambitie. “Wat ons betreft moet je altijd een doel stellen dat bijna onmogelijk is. Een stip op de horizon. Alles dat makkelijk is en waar je weinig moeite voor hoeft te doen heeft weinig waarde, terwijl de weg om van niets iets te maken voor ons juist heel veel waarde heeft. Je moet jezelf blijven uitdagen en niet te snel in je comfortzone duiken. Dat is onze visie in het ondernemen en die hopen we nog heel lang te kunnen uitdragen.”

Meer over