Gebrek aan personeel is geen Nederlands probleem, maar speelt ook onze zuiderburen parten. De Belgische sauzenproducent Manna lokt potentiële medewerkers de komende dagen naar zijn ‘jobdagen’ met een ‘pak’ friet.
Na een tour langs de productielijnen van Manna Foods in Schoten, is de afsluiter: “Een lekker pak friet met één van onze zot lekkere sauzen naar keuze.”
Voor de jobdagen meldden zich reeds meer dan 70 belangstellenden van tevoren aan. Trouwens, wie liever een snack heeft dan ‘een pak friet’ is eveneens welkom.
Het familiebedrijf Manna in Schoten en Wijnegem bestaat sinds 1935. De eerste eigen mayonaise maakte de firma in 1950. Met zijn frietjob-campagne trok Manna de nodige aandacht in de media.
Wellicht een tip voor ondernemers die niet voldoende medewerkers kunnen krijgen: organiseer op je vaste sluitingsdag een excursie in jouw zaak voor werkzoekenden met een frietfestijn toe. Wel weken van tevoren alle klanten al een flyer meegeven en de lokale kranten en sociale media inschakelen natuurlijk.