Wekelijks je prestaties meten, weten en verbeteren op het gebied van dienstverlening en klanttevredenheid. Dat kunnen alle cafetaria’s van Nederland sinds kort met de QuickScan-module (QSM) van het Nederlands Frituurcentrum. Deze tool stelt de frituurondernemer in staat om elke week zelf zijn bedrijf te keuren en kritisch te bekijken door de bril van een mystery guest.
Het Nederlands Frituurcentrum ontwikkelde de quickscan op verzoek van Harald van Ballegooijen van cafetaria XL Oude Gracht in Eindhoven. Van Ballegooijen maakte al gebruik van mystery guest-diensten van het frituurcentrum, zodat zijn bedrijf door “vreemde ogen” beoordeeld wordt. Hij wilde echter ook zelf zijn bedrijf op een vergelijkbare wijze periodiek kunnen beoordelen. Met de QuickScan-module kan de Eindhovense ondernemer dit voortaan. Hij loopt wekelijks door zijn eigen bedrijf als “mystery guest”. Zijn bevindingen en beoordelingen vult hij in op de digitale checklist op zijn smartphone/tablet. Als hij alles heeft beoordeeld en ingevuld, ontvangt Van Ballegooijen vervolgens via e-mail automatisch een pdf-bestand met alle scores. Het gaat hierbij om beoordelingen op het gebied van onder meer uitstraling van het bedrijf, uitvoering van de werkzaamheden, klantgerichtheid, de inzet van de medewerkers en de gerealiseerde omzet.
Elders in deze Frituurwereld lees je meer bijzonderheden over de nieuwe QuickScan-module van het Nederlands Frituurcentrum.
Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine Frituurwereld nummer 7 – Voorjaar 2018