Onder het motto “Samen Sterk! Juist Nú!” houdt vakvereniging ProFri een campagne om nieuwe leden te werven. Ondernemers met frituurspeciaalzaken die zich nú aansluiten, betalen de eerste drie maanden geen contributie.
Den Haag en corona
ProFri is sinds voorjaar 2020 bijna fulltime bezig de belangen van frituurprofessionals rond de coronacrisis te behartigen in Den Haag. Samen met de zusterorganisaties VCHO en NHG vormde ProFri de Horeca Alliantie en zit de vakvereniging aan tafel bij het ministerie van economische zaken, staatssecretaris Mona Keijzer, premier Mark Rutte en andere beleidsbepalers. “We kunnen alleen effectief zijn als we breed gesteund worden door onze achterban. Daarom starten we deze campagne om meer leden te werven,” zegt directeur Frans van Rooij.
Vakmanschap
ProFri wil ondernemingsgroei van frituurzaken bereiken door het vakmanschap (nog) verder te verbeteren en te werken aan een betere beeldvorming bij de consument over gefrituurde lekkernijen. Hiertoe nam ProFri, samen met het Nederlands Frituurcentrum, initiatieven als de keurmerken Goed Gefrituurd en Met Goud Bekroond en de Nationale Smulgids.
Krachtige achterban
Ook maakt ProFri zich hard voor een schaderegeling voor ondernemers die kampen met falende frituurketels als gevolg van vermeende fabrieksfouten. Van Rooij: “Verder brengen wij ondernemers met elkaar in contact via nieuwsplatform Frituurwereld en evenementen, zoals het Frituurwereld Event en regiobijeenkomsten. Om ons werk te doen, hebben wij de steun van zoveel mogelijk leden nodig. Zodat we beschikken over een krachtige achterban en voldoende financiële middelen om ons werk te kunnen doen.”