KFC Nederland heeft een hoogst opmerkelijke marketingactie. Vandaag maakt het Amerikaanse fastfoodmerk bekend welke twee klanten een zogenaamde tandgrill hebben gewonnen. Ofwel, het aanbrengen van een sieraad in hun gebit.
KFC werkt voor de tandgrill samen met het Arnhemse bedrijf Twenty20 Jewelry. Het bedrijf maakt semi-permanente zogenaamde grillz voor het gebit van edelmetalen als goud of zilver. KFC geeft nu twee van zulke behandelingen cadeau met een giveaway-actie ter waarde van 500 gulden elk. “Zo kun je je eigen custom-made tanden laten maken,” aldus KFC.
Om mee te dingen, moesten de klanten drie dingen doen. Online moeten ze @KFCNederland en @twenty20jewelry volgen. Ze moesten zich verder inschrijven voor de Colonel-nieuwsbrief van KFC. Daarnaast moesten de deelnemers omschrijven waarom ze graag een tandgrill willen.
Colonel Burger
De actie van KFC Nederland valt samen de introductie van een nieuwe burgersandwich. Het gaat om de Colonel Burger. Die bestaat uit een gepaneerde kipfilet met een melange van elf kruiden en specerijen, tomaat, sla, kaas, KFC-saus en mayo. De Colonel Burger is vanzelfsprekend vernoemd naar kolonel Harland Sanders, de Amerikaan die in 1952 Kentucky Fried Chicken oprichtte.