Nieuw voor frituurprofessionals: QuickScan-module (QSM)

Achtergrond |
21 maart 2018 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten

De QuickScan-module is een tool waarmee frituurprofessionals online de werkzaamheden in het bedrijf, de dienstverlening en de klanttevredenheid wekelijks kunnen meten en verbeteren. Gebruikers kunnen de tool ook gebruiken om hun personeel te motiveren en nog beter aan te sturen.

De QuickScan-module is door het Nederlands Frituurcentrum ontwikkeld op verzoek van Harald van Ballegooijen van Cafetaria XL Oude Gracht in Eindhoven. Van Ballegooijen is lid van de vakvereniging en maakt actief gebruik van de verschillende diensten die door het kennis- en innovatiecentrum worden aangeboden. “Onze cafetaria bestaat al 54 jaar en ik ben de tweede generatie die de zaak runt. Vroeger werkte het goed om het personeel aan te spreken op wat ze beter kunnen doen. De huidige generatie is daarvan niet zo onder de indruk en trekt haar eigen plan. Ze hebben een andere prikkel en een beloningssysteem nodig.”

Zelf kijken als een Mystery Guest!

Omdat Van Ballegooijen al gebruik maakt van de Mystery Guest bezoeken van het Nederlands Frituurcentrum, opperde hij het idee om de beoordelingspunten uit de rapportage van deze bezoeken op te nemen in een lijst waarmee hij zelf zijn bedrijf stelselmatig onder de loep kan nemen. Gesprekken hierover leidde tot de ontwikkeling van de QuickScan-module.

“Met deze digitale tool kijk ik nu naar mijn personeel en bedrijfsvoering door de bril van de Mystery Guest. Wekelijks loop ik een rondje door mijn cafetaria met de checklijst op mijn smartphone of tablet.”

Eenvoudig in gebruik!

De module bestaat uit een checklijst waarin verschillende onderdelen van de bedrijfsvoering aan de orde komen. Zoals de uitstraling van het bedrijf, de uitvoering van de algemene werkzaamheden, de klantgerichte werkzaamheden, hoe de omzet zich verhoudt met de gerealiseerde omzet van vorig jaar en de inzet van medewerkers. Met de scan kun je als gebruiker de kwaliteit van de dienstverlening en klanttevredenheid meten en verbeteren. Na het invullen op de smartphone, tablet of PC ontvangt het bedrijf automatisch per e-mail een PDF bestand met de resultaten. Vooraf kan de gebruiker de doelstelling van het scoringspercentage aangeven, waarbij er een minimum is vastgesteld van 75%. Dit percentage geldt momenteel ook voor het Goed Gefrituurd Keurmerk dat op steeds meer gevels verschijnt van professioneel friturend Nederland.

Werknemers aansturen en belonen

De QuickScan is prima in te zetten als tool om de werknemers aan te sturen en hun betrokkenheid te vergroten. De ondernemer deelt dan bijvoorbeeld de rapportage met zijn bedrijfsleider of laat de scan invullen door zijn medewerkers.

“Voor mij is de quickscan vooral een middel om het personeel te motiveren en teamspirit te creëren. Je geeft ze verantwoordelijkheid door ze zelf de scan te laten uitvoeren.”

Gebruikers kunnen de resultaten van de QuickScan-module koppelen aan een beloningsysteem. Wil je meer weten, neem dan contact op met het secretariaat.

ABONNEMENT
Een abonnement kost 52 euro per jaar. Leden van ProFri krijgen 50% korting en betalen slechts 26 euro. De genoemde bedragen zijn exclusief btw.
Voor de houders van het Goed Gefrituurd Keurmerk is de tool helemaal gratis. Abonnementhouders kunnen de QuickScan-module onbeperkt gebruiken, op een tablet, smartphone en PC.
LIDMAATSCHAPNUMMER = KORTINGSCODE
Vul bij de bestelling jouw lidmaatschapnummer in als kortingscode.
De korting wordt dan automatisch verrekend. Meer informatie, 30 dagen gratis proberen of abonneren?
Scan de QR-code of ga naar http://quickscan.frituurcentrum.nl

Meer over