NFC: “Promotie Smulscore.nl werpt vruchten af”

Actueel |
21 november 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

De actieve promotie van de review-website Smulscore.nl geeft snel resultaat. Dit stelt het Nederlands Frituurcentrum (NFC). Op Smulscore.nl kunnen klanten bezochte cafetaria’s beoordelen. Ondernemers die hun gasten hier nadrukkelijk op wijzen, gooien hoge ogen.

Op Smulscore.nl staan onder meer frituurspeciaalzaken vermeld die dankzij keurmerken een plekje hebben in de Nationale Smulgids. Het gaat hierbij om keurmerken als Goed Gefrituurd voor uitmuntend vakmanschap en Met Goud Bekroond voor ambachtelijke specialiteiten.

Flyers Smulscore

Het frituurcentrum verspreidde onlangs flyers onder een deel van de aangesloten cafetaria’s. “Gebleken is dat cafetaria’s die hiermee actief aan de slag gaan, goede resultaten boeken. Als je gasten vraagt om een review achter te laten, zijn er velen die dit ook doen,” aldus het Nederlands Frituurcentrum.

’t Hout in Helmond

Het NFC wijst naar voorbeelden als cafetaria ’t Hout in Helmond. Ondernemers Wilco en Chantal van Seccelen wijzen de klanten de laatste weken actief op Smulscore.nl. Het resultaat in korte tijd: 44 reviews met een gemiddeld rapportcijfer van 9,7 (stand eerder deze week). Ook cafetaria Litjes in ’s-Heerenberg promoot de review-mogelijkheid. Het leverde de laatste weken 18 reviews en het cijfer 9,9 op.

“Slingers zèlf ophangen”

NFC-directeur Frans van Rooij: “Ik zeg het vaak: wij reiken de ondernemers de slingers aan, maar je moet ze natuurlijk wèl zelf ophangen. Dit zijn twee sprekende voorbeelden wat er kan gebeuren als je dat ook werkelijk doet.”

Hij wijst erop dat reuring op Smulscore.nl bovendien de online vindbaarheid van cafetaria’s vergroot. Bovendien: bedrijven die nog geen keurmerk hebben, kunnen dankzij voldoende hoge review-cijfers (en ná een inspectiebezoek) ook een plekje in de Nationale Smulgids bemachtigen.

Foto: Wilco en Chantal van Seccelen promoten actief Smulscore.nl. Foto: NFC.

Meer over