Na Burger King, gaat ook Subway in zee met de De Vegetarische Slager.
Enkele dagen geleden introduceerde de Amerikaanse sandwichformule een plantaardige versie van zijn Teriyaki Steak Sub.
De vleesvervanger is afkomstig van het van oorsprong Nederlandse bedrijf. Het actiebroodje zal vooralsnog tot half februari verkrijgbaar zijn.
Langjarige samenwerking
Net als bij Burger King zal de samenwerking met De Vegetarische Slager ofwel The Vegetarian Butcher, nu vier jaar onderdeel van Unilever, een langjarig karakter krijgen. Met het vleesloze Teriyaki-broodje haakt Subway weliswaar in op de campagnemaand Veganuary, maar het broodjesmerk streeft ernaar vleesvervangers tot een “nieuwe standaard” te maken.
Niet alleen in Nederland
De circa 200 Nederlandse vestigingen zijn niet de enige waar de sub met plantaardig vlees verkrijgbaar is. Ook in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Noorwegen en Finland staat het actiebroodje met vleesvervangers nu op Subways menu.
Subway had overigens al langer vegetarische opties, zoals de Plant Patty en de Veggie Delite. De samenwerking met De Vegetarische Slager is onlangs echter wereldkundig gemaakt. Sinds de overname eind 2018 streeft Unilever ernaar van The Vegetarian Butcher een wereldwijd merk te maken.
Vorig jaar werden producten van De Vegetarische Slager verkocht op 40.000 verkooppunten in 55 landen. Burger King is hierbij een belangrijke afnemer. Naar zeggen van Burger King België was één op de drie Whoppers vorig jaar voorzien van plantburgers van het oorspronkelijk Nederlandse bedrijf.