Van Gelovens snackmerk Mora zet bij de marketing zijn kaarten op méér snackplezier, mede om de TikTok-generatie beter te bereiken. De jongste generaties laten zich moeilijker overtuigen door traditionele reclamespotjes. Bij hen staan juist korte beeldende verhalen centraal.
Volop schreven de vakplatforms de afgelopen weken over Mora’s nieuwe campagne rond het zogenaamde Mora Snacklab. Met als slogan Wij Snappen Snacken zette Mora tijdens de feestdagen snacks in een deftig jasje in een diner-setting centraal.
“Andere vormen”
In reclame-vakblad Adformatie zegt marketingdirecteur Marieke van Balen dat het snackmerk met televisiereclame actief zal blijven, maar ook nadrukkelijk kijkt naar media als TikTok en Instagram. Van Balen in Adformatie: “Op kanalen waar jongere generaties zich begeven, leggen reclamische boodschappen het vaak af tegen andere vormen van content.”
“Dat vraagt om een aanpak die meer vertrekt vanuit de interesses van jongeren,” zegt Van Balen verder tegen het vakblad. “De uitdaging is om met uiteenlopende uitingen voor verschillende kanalen toch een eenduidig merkgevoel uit te dragen.”
Samenwerken met influencers
Paul van Kuilenburg van reclamebureau Alfred zegt tegen Adformatie: “Snacken is een feestje, een moment waarop we de teugels even kunnen laten vieren. Om ons te onderscheiden gaan we met Mora op zoek naar manieren om dat plezier naar een hoger niveau te tillen.”
Het snackmenu dat in het spotje te zien was, is ontwikkeld in samenwerking met influencers uit de snack-community, zoals Manon van Happen (@hoevetterdebetter), Roxanne Kwant (@roxannekwant) en Rick Dietz (@schaftzonderspijt). Ze maakten allen hun eigen receptenvideo’s met snacks van Mora.
Foto: screenshot Mora Snacklab reclame