Mijlpaal Frituurwereld: 1,5 miljoen views

Actueel |
19 dec 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Frituurwereld.nl bereikt in 2024 een nieuwe mijlpaal. Het vakplatform voor professionele frituurders ging onlangs door de grens van anderhalf miljoen views. Twee jaar geleden passeerde Frituurwereld de grens van één miljoen. Frituurwereld.nl trok het bijna afgelopen jaar duizenden nieuwkomers.

Het was niet de enige primeur van 2024. Eerder dit jaar veranderde de huisstijl van Frituurwereld.nl. De bestaande oranje huiskleur werd ingeruild voor het huidige blauw. Dit gebeurde om Frituurwereld.nl nadrukkelijker te scheiden van ProFri. Hoewel de banden innig zijn en blijven, richt Frituurwereld.nl zich op vakinformatie voor frituurspeciaalzaken in de breedste zin. Ook trendberichten over fastfood en spijsverstrekkers worden met de lezers gedeeld.

“Vrolijk van actieve gebruikers”

Uitgever Frans van Rooij van het Nederlands Frituurcentrum (NFC) zegt in een reactie: “Anderhalf miljoen views is natuurlijk prachtig. Zeker als je bedenkt dat ons platform zich primair richt op een klein, smaakmakend deel van de Nederlandse horeca. Waar ik ook erg vrolijk van word, is het getal van 7330 actieve gebruikers. Dat zijn de bezoekers die FW volop rechtstreeks bezoeken. Zij zijn onze trouwe lezers en kijkers.” Naast deze actieve gebruikers, zijn er ook zogenaamde regelmatige bezoekers. Hun aantal ligt op circa 170 duizend.

Frituurwereld anno 2012

Frituurwereld.nl bestaat als online informatiebron sinds september 2020. Net als veel andere gedrukte vakmedia, maakte FW tijdens de corona-lockdowns de overstap naar online. Daarvoor verscheen Frituurwereld vier jaar lang als gedrukt kwartaalmagazine. Maar de titel bestaat al sinds 2012. Zo verschenen de statuten van vakvereniging ProFri onder deze naam, net als een account op het toenmalige Twitter.

Partners en adverteerders

Uitgever Van Rooij: “Natuurlijk hoop ik dat deze mooie cijfers ook voor de partners en adverteerders in onze branche een extra incentive zijn. Als gratis en onafhankelijk vakplatform worden we niet alleen gevoed door de vakvereniging, maar zijn we ook afhankelijk van advertenties. Wij zullen zowel nieuwe als bestaande partners in het nieuwe jaar graag met open armen ontvangen.”

Foto: archief Nederlands Frituurcentrum

Meer over