Frietmerk Lamb Weston moet veel bekender worden bij de consument. Dat zegt de nieuwe topman Marc Schroeder in een interview met website Change Inc.
Aviko en McCain. Het zijn voor de consument bekende namen. Maar Lamb Weston Meijer, in 1994 ontstaan uit de fusie van een Zeeuwse en een Amerikaanse aardappelverwerker, is dat niet, terwijl het bedrijf onder meer levert aan McDonald’s.
Naamsbekendheid
In het interview zegt Schroeder, afkomstig van PepsiCo: “Ik dacht, is Lamb Weston een advocatenkantoor, of een vleesverwerker, vanwege de naam Lamb?” Naast duurzaamheid, is meer naamsbekendheid voor het bedrijf in Breda één van Schroeders ambities: “Naamsbekendheid vind ik belangrijk voor de industrie en het bedrijf,” verklaart hij tegen Change Inc.
Naar supermarkt
Lamb Weston Meijer richt zich momenteel vooral op de buitenshuismarkten zoals de horeca en quick service restaurants. De nieuwe topman ziet het bedienen van de consument thuis als mogelijkheid om de omzet van Lamb Weston te stuwen. “We waren altijd gefocust op out of home-verkoop. Maar toen ging alles dicht door de pandemie. Ik zie het vergroten van de naamsbekendheid daarom echt als mogelijkheid om onze business te vergroten. En dan moet je ook meer zichtbaar zijn voor de consument. Dus gaan we meer inzetten op verkoop van ons Lamb Weston-merk in de supermarkt.”