Girlscene.nl, de grootste online community voor meiden van Nederland, weet het zeker: wie altijd een vaste bestelling plaatst in de snackbar, is gelukkiger dan iemand die varieert of twijfelt. Hoe zit dat precies?
‘Heb jij een standaard bestelling bij de snackbar? Dan ben jij een stuk gelukkiger!’, zo kopt het artikel op Girlscene.nl. Hoewel de wetenschappelijke onderbouwing totaal ontbreekt, trekt de auteur toch een aantal interessante conclusies.
Zelfverzekerd en loyaal
Ten eerste kunnen mensen volgens de meidenwebsite sneller een bestelling plaatsen als ze al precies weten wat ze willen. Daardoor is het eten sneller klaar en dat maakt de hongerige klant gelukkig. Daarnaast zijn mensen met een vaste bestelling geen twijfelaars en dus zelfverzekerder. Als laatste zouden deze klanten ook een stuk loyaler zijn, omdat ze nooit van hun bestelling afwijken.
Verzorgde zaak en gastvrije medewerkers
Wat het artikel van Girlscene.nl niet benoemt, maar waar klanten wél gelukkig van worden: een uitnodigende en verzorgde zaak, professionele en gastvrije medewerkers en kwalitatief goede producten. Er zijn voldoende cafetaria’s, snackbars en frituurbedrijven in Nederland waar dat allemaal prima in orde is. Eén manier om die bedrijven te vinden, is door Goedgefrituurd.nl te bezoeken. Daar staan alle frituurbedrijven die het Goed Gefrituurd Keurmerk hebben behaald.
Ook de Nationale Smulgids, de Michelingids voor de frituurbranche, is een bron voor liefhebbers van friet en gefrituurde snacks. Alle ondernemers die vinden dat hun bedrijf een omweg waard is, kunnen zich aanmelden voor de Smulgids.