McDonald’s Nederland wil het lunchmoment een flinke oppepper geven. Het doet dit met een gerichte marketingcampagne en reclamespotjes. Bovendien zet het restaurantconcern met de pas gelanceerde campagne Twaalfuurtje het nieuwe McKroket Menu in als lunchtroef.
Hoewel kipwraps een kansrijk product rond het middaguur leken, ontbeerde McDonald’s tot op heden een typisch lunchgerecht. Voor het ontbijtmoment heeft McDonald’s een dergelijk dagdeel-gebonden gerecht wel, namelijk zijn egg-muffins.
Twaalfuurtje
Met het Twaalfuurtje brengt McDonald’s zijn McKroket Menu in het bijzonder onder de aandacht. Immers, het broodje kroket is in ons land een populair lunchproduct, niet alleen in de horeca, maar ook in bedrijfsrestaurants.
McKroket jubileert
Het McKroket Menu mét friet en fris stond, volgens McDonald’s op veler verzoek, al enige tijd op de menukaart. Bij het grote publiek was dit echter nog onbekend en wordt de McKroket vooral als losse snack beschouwd. De tijdelijke actie rond het Twaalfuurtje moet hierin dus verandering brengen. Mooi meegenomen is dat de McKroket dit jaar een jubileum beleeft: hij is precies een kwart eeuw vast onderdeel van het assortiment.
Foto: McDonald’s Nederland