Keurmerk en Smulgids: nieuw marketingmateriaal voor cafetaria’s

Actueel |
8 november 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Nieuwe plaquettes van het keurmerk Goed Gefrituurd. Nieuwe plaquettes van de vermelding in de Nationale Smulgids en het hieraan gekoppelde review-platform Smulscore.nl. Dit krijgen en/of kregen de gecertificeerde frituurspeciaalzaken die present zijn op ProFri’s regiodagen.

Tot en met dinsdag 19 november is de vakvereniging voor frituurprofessionals op tour lang zes cafetaria’s in evenzovele regio’s van ons land. Niet alleen worden tijdens deze regiobijeenkomsten actuele zaken in de branche besproken, maar ook krijgen de gekeurmerkte bedrijven nieuw marketingmateriaal uitgereikt.

Signaal richting de klant

Met de plaquettes – in de vorm van dubbelzijdige raamstickers – kunnen de frituurondernemers aan hun klanten kenbaar maken dat ze beschikken over keurmerk Goed Gefrituurd voor uitstekend vak- en bakmanschap. Ook krijgen ze nieuw promotiemateriaal om kenbaar te maken dat hun gecertificeerde zaak vermeld is in de Nationale Smulgids online.

“Zonder jaartal”

“Dit keer hebben we ervoor gekozen het jaartal niet te vermelden op de Smulgids plaquette,” zegt directeur Frans van Rooij van het Nederlands Frituurcentrum. “Het gebruik corrigeert immers zichzelf als jouw bedrijf online niet werkelijk meer in de Nationale Smulgids staat vermeld.”

Smulscore-promotie

Niet alleen de ProFri-leden mèt een keurmerk krijgen tijdens de regiobijeenkomsten nieuw marketingmateriaal. Alle leden die present zijn tijdens de regiodagen, ontvangen nieuwe posters en flyers waarmee ze de Smulscore.nl onder de aandacht kunnen brengen.

Klanten weten zodoende dat ze online een cafetaria na hun bezoek kunnen beoordelen op dit review-platform van het Nederlands Frituurcentrum. Frituurspeciaalzaken die voldoende hoge waarderingscijfers krijgen, kunnen net als keurmerk-collega’s een plek in de Nationale Smulgids bemachtigen.

Tegenprestatie

Het Nederlands Frituurcentrum, het uitvoerend orgaan van vakvereniging ProFri, gaat ook klanten belonen die na een bezoek een review van een cafetaria achterlaten op Smulscore.nl. De komende periode ontvangt één op de tien gasten die een review geven als tegenprestatie een exemplaar van het Nationaal Snack Handboek. Ook de ProFri-leden die dezer weken naar de bijeenkomsten komen en/of kwamen krijgen het boek trouwens cadeau.

Foto’s: overhandiging nieuwe plaquettes tijdens ProFri-regiodagen eerder deze maand, Nederlands Frituurcentrum.

Meer over