Via enkele regionale groothandels wil Jan Roos met zijn Kashambal de snackbars veroveren. Roos, landelijk bekend geworden via zijn werk voor onder meer Geen Stijl en omroep PowNed, lanceerde de minisnack van 30 gram op basis van kaas, ham en sambal onlangs.
“Happen zonder grappen. Dat zijn bites met ballen,” luidt de slogan van de Kashambal, die Roos met een partner verkoopt via het bedrijf BaJa Inc. Hoewel de naam Kashambal exotisch klinkt, is hij simpelweg ontleend aan de twee hoofdingrediënten kaas en ham.
Avondje bierdrinken
Dat Roos de snackbusiness betrad, is het gevolg van een avondje bierdrinken en eten bij een vleesrokerij in Amsterdam. Bij deze gelegenheid ontstond de Kashambal ruim een jaar geleden. Horecagroothandel VHC Jongens nam de snack als eerste op in het assortiment.
Chapeau van Snackspert
Inmiddels proefde ook snackinfluencer Eke Bosman de Kashambal. De Snackspert noteerde: “Het is echt een mega lekkere snack, ook dankzij de kruimelige paneerlaag van panko, die me doet denken aan de betere Holtkamp-kroketten. Ik kan niets anders zeggen dan chapeau.” De Kashambal van 30 gram is verpakt per 40 stuks.
Foto: BaJa Inc.