Grote foodproducenten laten zich weer inspireren door snacksmaken

Actueel |
11 april 2022 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Lay’s

Foodproducenten gebruiken smaakmakers uit de frituur al langere tijd volop als inspiratie. Frituurwereld schreef er de afgelopen tijd meer dan eens over. Twee nieuwe supermarktproducten trekken de aandacht. Zowel Dr. Oetker als Lay’s kwamen kortgeleden met ‘snackgeïnspireerde’ introducties.

Chipsmaker Lay’s geeft zijn ogen goed de kost in de cafetariabranche en de fastfoodsector. In het nabije verleden werd bijvoorbeeld, naast smaken van KFC, Subway en Pizza Hut, chips Patatje Joppie op de markt gebracht. In samenwerking met Remia en Wijko komt Lay’s nu met twee nieuwe chipssmaken, namelijk Patatje Mayo en Frietje Satésaus.

Pizzabitterballen

Dr. Oetker grossiert in pizza’s. Het bedrijf combineerde de Italiaanse en de Nederlandse smaak en introduceerde enkele weken geleden twee soorten pizzabitterballen. “We combineren het beste van twee werelden: het goudbruine krokante jasje van de klassieke bitterbal, gevuld met jouw favoriete pizzatopping,” zegt Dr. Oetker himself hierover. De pizzabitterballen zijn er in twee smaken: salami én pizza margherita. De bitterballen zijn bestemd voor bereiding in luchtovens.

Meer over