GRO: “Snellere uitrol van plantaardige snacks”

Actueel |
21 augustus 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Het circulaire merk GRO wil zijn snacks sneller uitrollen. Het Amsterdamse bedrijf versterkte zich daarom met twee investeerders/managers die de Nederlandse foodmarkt kennen als hun broekzak. Met paddenstoelkweek op koffiedik in Zimbabwe als voorbeeld, houdt GRO zich sinds 2011 al bezig met de productie van plantaardige snacks en fingerfoods.

Ondernemer-investeerders Edwin Hak en Jesse ’t Lam versterken sinds kort het management van GRO. Hak werkte als manager bij onder meer Cosun (eigenaar Aviko), Zwanenberg Food Group en Wessanen. Als mede-eigenaar van Topking Fingerfood was hij verantwoordelijk voor merken als Vlammetjes, VlamTosti’s en KaasTengels. Hij is bovendien partner van frietmakerij Friethoes in Haarlem.

Brave New Food

Jesse ’t Lam is partner van Brave New Food, een bedrijf dat zich richt op innovatieve vormen van verduurzaming van de foodbranche. Hij was als ondernemer betrokken bij Bastini en Yellow Chips, bedrijven in de snackindustrie die uiteindelijk werden verkocht aan Intersnack en Campbell Soups.

Nuggets en carpaccio

GRO maakt plantaardige snacks en fingerfoods uit oesterzwammen die gekweekt zijn op voedingsbodems van koffiedik. Het bedrijf richt zich de komende tijd op het versterken van contacten in de retail, horeca en de rest van de foodservice om de groei van GRO te versnellen. Het bedrijf heeft momenteel onder meer plantaardige bitterballen, nuggets, mini-snacks, kroketten, ragoutbroodjes, zwamburgers en carpaccio in het assortiment.

Foto: GRO promofoto