Gangnam Chicken breidt uit via franchising

Actueel |
24 oktober 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Gangnam Chicken wil uitbreiden naar andere Nederlandse steden. De formule met Koreaanse krokante kip als kernproduct heeft nu twee vestigingen in Amsterdam en één in Den Haag. Sinds kort is Gangnam Chicken op zoek naar franchisenemers.

De formule opende vijf jaar geleden zijn eerste vestiging. Gangnam Chicken geldt als één van de grote aanjagers van krokante kip volgens Koreaans recept. Onder meer via virtual franchise online, zelfstandige concepten én andere formules zoals King Crispy Chicken (KCC) wierpen ook anderen zich al snel op deze markt. Koreaanse kip werd hiermee snel één van de grootste snackhits van de laatste jaren.

“Inspiratie in Seoul”

“In 2019 begonnen drie vrienden een gezamenlijk ondernemersavontuur,” laat Gangnam Chicken Franchise weten. “Ze deden inspiratie op in Seoul en werden Korean Fried Chicken masters. Terug in Amsterdam zetten ze deze kennis om in een succesformule. De juicy, tender en crispy chicken drumettes, wings en boneless smaken naar meer. Gangnam Chicken was geboren. Nu is Gangnam Chicken klaar voor verdere groei.”

Het starten van een vestiging vergt een investering van 190 duizend tot 250 duizend euro.

Döner to Go

Gangnam Chicken is niet de enige nieuwe formule die expansie zoekt in ons land. Ook Döner to Go zoekt ondernemers. Dit concept heeft vestigingen in Leiden, Noordwijk en Zoetermeer. Gespecialiseerd in delivery en takeaway van dönergerechten, mikt Döner to Go de komende jaren op 35 outlets in ons land.

Ook de Italiaanse formule Flower Burger (kernproduct: kleurrijke plantaardige burgerbroodjes) wil uitbreiden via franchising. In ons land is Flower Burger reeds present in Amsterdam en Rotterdam.

Foto: Gangnam Chicken Franchise