Keert de Euroknaller van McDonald’s terug aan het marketingfront? Na vijftien jaar knallen voor weinig, verdween de Euroknaller in het voorjaar van 2016 van het toneel bij McDonald’s Nederland. Snackblog Snacknieuws.nl meldt dat de Euroknaller deze maand zijn comeback maakt in drie restaurants.
Het gaat volgens Snacknieuws.nl om de vestigingen Almere-Centrum, Bussum en Hilversum-Centrum. “Deze herintroductie is een testactie die alleen de maand oktober zal duren, maar zorgt nu al voor veel opwinding onder fans,” schrijft het snackblog. De redactie van de website is gevestigd in Hilversum en dus werden de nieuwe Euroknallers al snel na de introductie opgemerkt.
Filet-O-Fish
Ondanks de inflatie, zijn de scherpe aanbiedingen ten opzichte van eerder dit millennium niet veranderd. Er worden net als voorheen prijzen gehanteerd van één tot twee euro. Wel is naast onder meer de standaard-hamburger, Filet-O-Fish toegevoegd aan de Euroknallers, schrijft Snacknieuws.
Ook in cafetaria’s
McDonald’s introduceerde de Euroknallers (snackprijzen één euro, anderhalve euro en twee euro) kort na de introductie van de nieuwe Europese munt. In het voorjaar van 2016 was dus de laatste actie met Euroknallers. De campagnes hadden zoveel impact, zoals veel effect op de traffic naar de restaurants, dat McDonald’s er in 2013 een nominatie voor een belangrijke reclameprijs mee kreeg.
Overigens vond de term breed in de branche navolging. Zo waren er verschillende cafetaria’s, maar ook bakkerijen, die na verloop van tijd ook de term Euroknallers gingen hanteren.
Foto: Euroknaller bij een cafetaria, archief UZM