Frituurwereld.nl bereikt dit jaar een mijlpaal. Het aantal pageviews doorbreekt de barrière van één miljoen.
Het vakplatform van het Nederlands Frituurcentrum werd in oktober 2020 gelanceerd als opvolger van het gedrukte kwartaalmagazine dat sinds najaar 2016 verscheen.
Meer dan verdubbeld
Ten opzichte van vorig jaar is het aantal bezoekers meer dan verdubbeld. In 2021 noteerde Frituurwereld.nl ruim 415.000 pageviews. Omdat het jaar 2022 nog niet helemaal voorbij is, is de verwachting dat ten opzichte van 2021 sprake zal zijn van een groei van per saldo 145 procent.
Het merk Frituurwereld is in 2011 geïntroduceerd: bij de oprichting van vakvereniging ProFri verscheen reeds een proefmagazine en bovendien werd toen de naam al gebruikt op sociale media.
Bij de groei in de afgelopen jaren zal ongetwijfeld ook meespelen dat vakblad Snackkoerier, opgericht in 1987, per 2021 ophield te bestaan. Frituurwereld.nl is hierdoor nog het enige vrij toegankelijke online kennisplatform voor ondernemers en medewerkers in cafetaria’s, snackbars en andere frituurspeciaalzaken. Het platform haalt zijn inkomsten uit support van partners van vakvereniging ProFri en adverteerders.
10 bestgelezen berichten in 2022:
01. Advies aan Kaag: laat cafetaria’s en bakkerijen maar failliet gaan
02. Eind januari versoepelingen van coronamaatregelen verwacht
03. Dreigt er een frikandellentekort?
04. Haagse bronnen: “Geen versoepelingen voor horeca, wel voor winkels”
05. Dag van de Frikandel: 3 dominante stromingen
06. Franky en Coen serveren in Oekraïne 1400 porties per dag
07. Blije gezichten na bekendmaking van energieprijzen 2023 en 2024
08. Frituurenergie: cafetaria ziet factuur stijgen naar ruim 30.000 euro
09. Elite breidt capaciteit flink uit en gaat fritessaus produceren
10. Wendy’s keert terug in Europa