Frites Atelier is klaar voor de internationale expansie die eerder al werd aangekondigd. De doelstelling is ambitieus. De frietformule, waarvoor topchef Sergio Herman de basis legde, wil in 2030 present zijn in alle Europese hoofdsteden, maar ook in de Emiraten en Azië.
“Er is reeds een overeenkomst gesloten met een partner in het Verenigd Koninkrijk,” aldus Frites Atelier. “En er zijn vergevorderde gesprekken gaande met potentiële partners in Turkije. In de Emiraten zijn onderhandelingen gestart met diverse horecagroepen die interesse hebben getoond in ons merk.”
Lamb Weston
Frites Atelier heeft momenteel vestigingen in onder meer Brussel, Gent en Antwerpen. Via franchising wordt de verdere uitbreiding ter hand genomen. Overigens zullen de nieuwe vestigingen niet zelf hun friet snijden en voorbakken. Er wordt gebruik gemaakt van de friet die Frites Atelier eerder al onder eigen merk lanceerde onder de hoede van diepvries aardappelproducent Lamb Weston.
Investeerder
De friet van Frites Atelier wordt reeds geleverd aan horecagroepen in onder meer Zuid-Korea, Colombia en Mexico. “Daarnaast voorzien we diverse vooraanstaande restaurants en fast-casual merken van onze frites,” aldus Frites Atelier.
Sergio Herman is nog altijd volop betrokken bij zijn frietmerk. De drijvende kracht achter de expansie is echter al enkele jaren investeerder Laurent Hompes. Hompes verkocht in het verleden zijn succesvolle kledingmerk Scotch & Soda voor enkele honderden miljoenen. Hij speelt een prominente rol in de internationale uitrol van Frites Atelier.
Foto: promofoto Frites Atelier