FrietHoes: “Schaaltje met een verhaaltje”

Actueel |
20 april 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Beeld: Friethoes.

Door de introductie van een eigen schaaltje met daarop hun verhaal, wil FrietHoes meer bekendheid krijgen. Op de nieuwe emaillen schaaltjes staan illustraties van de Haarlemse striptekenaar Joost Swarte die het verhaal van de verwerking van de aardappel tot friet vertellen.

“Iedereen die het schaaltje ziet en gebruikt, is vet enthousiast. Het lost de belofte in dat je geen gewone patat geserveerd krijgt maar een bijzonder frietje. Bijzonder lekker en met een goed verhaal”, laat Friethoes-directeur Marcel Joosten weten in een persbericht.

Nieuwe manier van friet serveren

De nieuwe presentatie in een schaaltje heeft volgens de directeur niet alleen een ‘hippe’ en ‘gezellige’ uitstraling maar is tegelijkertijd praktisch. De schaaltjes van emaille zijn onbreekbaar, hygiënisch en duurzaam. Wat FrietHoes betreft is het: “Dé nieuwe manier van friet serveren”.

Horecaondernemers die bij FrietHoes zijn aangesloten, krijgen de eerste tien schaaltjes cadeau. Daarnaast is het schaaltje verkrijgbaar voor de consument via de webshop van FrietHoes.

Landelijke bekendheid

Naast een nieuwe presentatievorm, wil FrietHoes letterlijk opschalen door middel van de introductie van deze ‘nieuwe schaaltjes met verhaaltjes’. Joosten: “Ons doel is om FrietHoes landelijke bekendheid te geven en de nieuwe norm neer te zetten met onze friet: perfect geserveerd met een creatieve twist.”

De illustraties op de schaaltjes geven het proces van boer tot bord weer. Van de oogst van de Agria-aardappel uit de Hollandse kleigrond, via het selecteren en wassen van de aardappels, het snijden en voorbakken voor horeca, frietspeciaalzaken en retail tot het consumeren van de friet.

Streven

Inmiddels bestaat FrietHoes tien jaar. De leverancier van verse friet met schil levert landelijk aan frituurzaken, restaurants en foodtrucks. De frietmaker streeft er naar eigen zeggen naar om “De Van Dobben van de frietbakkers worden, met een Tony Chocolonely sausje”.

De frietaanbieder introduceerde in het verleden #frietjesociaal (gratis frietje voor mensen die het extra verdiend hebben) en verwerkte aardappelschillen tot blond bier in samenwerking met Brouwerij Jopen.