Family, de franchiseformule van FHC Formulebeheer, houdt de hele maand oktober zijn Veggie Weken. Dat wil zeggen: morgen op Werelddierendag lanceert het cafetariaconcept deze campagne in zijn ruim vijftig vestigingen in het hele land.
Marketingmanager Suzanne de Koning van FHC zegt: “Met de Veggie Weken willen we onze gasten de mogelijkheid bieden om te genieten van smakelijke, vegetarische opties zonder concessies te doen aan kwaliteit of smaak. We hebben zo’n uitgebreid vega aanbod, echter niet iedereen is hiervan op de hoogte.”
Herfstburger in vega jasje
De Koning zegt verder: “Hoe vaak bestel jij eens iets anders wanneer je een cafetaria bezoekt? Het werd tijd dat we één van onze meest populaire burgers ook in een vegetarisch jasje zouden steken en ik kan zeggen dit is fantastisch gelukt.” De veggie Herfstburger zal volgens Family zelfs de meest fervente vleeseters versteld doen staan. De burger wordt geserveerd op Family’s brioche bun, met gebakken ui en champignons en truffelmayonaise.
Family kleurt groen
Tijdens de Veggie Weken brengt Family onder meer zijn veggie burgers, salades, snacks, frietspecials en Vega-kapsalon nadrukkelijker onder de aandacht van de consument. Gedurende de campagneweken zal Family letterlijk groen kleuren. “Je vindt voor onze winkels groene lopers en groene menukaarten die uitgebreid zijn met allerlei veggie opties. We hopen dat deze speciale campagne niet alleen onze bestaande Familygasten zal plezieren, maar ook nieuwe mogelijke gasten zal aantrekken.”
Oktober vegamaand
In oktober start traditioneel niet alleen het wildseizoen, en het is dus hierdoor een echte vleesmaand, maar oktober is ook de vegamaand bij uitstek. Op 1 oktober was het Wereld Vegetarisme Dag. De datum is tegenwoordig de aftrap van de Maand van het Vegetarisme. De Family-campagne en ook de Meet the Meatless actie van McDonald’s Nederland sluiten hierbij dus naadloos aan.