Vrouwen die werkzaam zijn in Britse frituurspeciaalzaken inspireren elkaar tijdens de corona-lockdowns. Ze doen dit via het eigen platform ‘Women in Fish and Chips’ (WiFC), dat enige tijd geleden op initiatief van een horecagroothandel in het leven is geroepen.
Het gaat om zowel vrouwen die werkzaam zijn in fish & chips shops, eigenaresses als meewerkende vrouwen. In Nederland kennen we dergelijke speciale platforms voor meiden en vrouwen niet in de frituurbranche of de rest van de horeca.
300.000 views
Onlangs hield ‘Women in Fish and Chips’ een webinar, waar inspirerende ideeën werden uitgewisseld. Zo vertelde de eigenaresse van Hooked Fish & Chips in Cheshire hoe een video die het bedrijf maakte viral ging en meer dan 300.000 views bereikte. Een ander inspirerend voorbeeld: een vis- en frietfrituur breidde zijn assortiment uit in samenwerking met een lokale pizzeria. Gevolg: in drie maanden tijd werd een jaaromzet geboekt.
Talent en spotlights
Groothandel JJ Foodservice, die WiFC in 2019 in het leven riep, zegt over het aparte platform voor vrouwen in de frituurbranche: “Het plaatst vrouwen in onze branche in de spotlights. Het helpt vrouwen elkaar te inspireren en zorgt ervoor dat de fish & chipssector nieuw talent aanboort.”