Snackbar Den Uyl trekt de aandacht met een actie rond de veelbesproken zweetband van Oranje-aanvaller Memphis Depay. De cafetaria in Bergambacht geeft bij een besteding van 20 euro een zweetband cadeau.
Het is een op = op actie die loopt sinds de start van het EK Voetbal in Duitsland. Als Den Uyl door zijn voorraad zweetbanden heen is, eindigt dus de actie. Het leverde de snackbar van de jonge ondernemers Kees en Kyra de Ruiter inmiddels via Omroep West de nodige publiciteit op.
Merkloze zweetband
Onderneemster Kyra de Ruiter zegt dat ze hoopt dat straks heel Bergambacht met de zweetband door het dorp loopt. Net als bij de zweetband van de veelscorende aanvaller van Oranje, heeft snackbar Den Uyl gekozen voor een merkloze zweetband zonder logo’s of andere opdruk.
Het is niet de eerste keer dat snackbar Den Uyl van zich doet spreken. Kyra en Kees lanceren doelbewust op gezette tijden lokale marketingacties. Hierover kwamen ze eerder al eens aan het woord op Frituurwereld.nl.
Wat doen de cafetariaformules?
Ook de cafetariaformules haken in op het EK Voetbal. Zo verkoopt Kwalitaria buckets met televisiesnacks. Kwalitaria presenteert op Facebook bovendien de gimmick de Voorspel-del, waarmee de uitslag van Oranje’s wedstrijden wordt ‘voorspeld’ aan de hand van twee frikandellen die tegelijk het vet ingaan.
Een kleine bloemlezing van de formuleacties. Family lanceerde een eigen voetbal- en vaderdagbiertje. Bij Foodmaster én Restaria kan gespaard worden voor een voetbal. Febo en Verhage kwamen met een actie met eigen Oranje-shirts. Snackpoint heeft een campagne met krasloten, waarmee een sjaal of een bril van Euro 2024 gewonnen kan worden.
Foto: iStock, Studio Porto Sabbi en Den Uyls flyer als inzetje.