Extrawurst strijkt neer in Nederland. De Duitse formule was al enige tijd met verkoopwagens present op festivals en evenementen, maar heeft nu in Cuijk een Nederlands franchisekantoor. In Arnhem komt de eerste vaste vestiging in een voormalige slagerij.
Extrawurst Nederland was afgelopen weekend present op de Nationale Franchise Beurs om potentiële franchisenemers te interesseren. De Duitse formule bestaat sinds 1981. Kernproducten zijn curryworsten, braadworsten en andere worstspecialiteiten. Maar daarnaast verkoopt Extrawurst ook onder meer burgers en de Duitse gehaktschijf fricadelle, schnitzels, friet, pulled pork en currygerechten.
Sfeer van slagerij
Extrawurst heeft bij onze Oosterburen 25 outlets, zowel vaste winkels als kramen en kiosken. Sinds enige tijd is de formule ook in Engeland actief. Bij de eerste vaste vestiging in Arnhem moet het authentieke decor van de ruim honderd jaar oude slagerij zorgen voor extra sfeer en stopkracht. Zo komen er weer als vanouds worsten in de etalage te hangen.
Shop-in-shop
Extrawurst Nederland ziet in ons land ook markt voor vestigingen in containers en de shop-in-shop variant van de formule. In de Nederlandse fastfoodsector kenden in-store formules altijd wisselende resultaten. Twee langjarige positieve voorbeelden zijn echter Délifrance-shops in Kwalitaria’s en O’Tacos bij vestigingen van Johnny’s Burger Company.
Concept in container
Moeizaam gaat het in ons land steevast met de containerconcepten, die in veel andere landen volop floreren. Zo stuitte Ladage Beheer met zijn containerconcept Bram’s Gourmet op veel gemeentelijke weerstand bij het vinden en krijgen van locaties. Bovendien is in het drukbevolkte Nederland de openbare ruimte voor containerconcepten beperkt.
Foto’s: Extrawust Franchise Duitsland