Warm brood en andere warme deegproducten zijn al langer populair. Onder de naam melt lijkt pizza-platbrood met warme ingrediënten en smeltend kaas uit te groeien tot een aparte categorie op zich. Vooral de pizzaketens komen met nieuwe melts.
Pizzaformules zoeken al langer naar methoden om relevanter te worden bij andere eetmomenten dan alleen het pizzamoment ‘s avonds. Zo introduceerden ze met wisselend succes lunch-items, terwijl de pizzamerken ook steeds vaker friet en kipsnacks verkopen.
“Stuffed Meltzz”
Domino’s Nederland zet in op melts, dunne warme platbroden die dichtbij het kernproduct van de formule blijven. “Nieuw. Meltzz. Stuffed. Wrapped. Delicious,” aldus de reclameboodschap van Domino’s. In ons land lanceerde het pizzaconcept vijf varianten van de gevulde dunne deegwraps: Meltzz chicken suprem, Meltzz Hawaii, Meltzz Margherita, Meltzz Tuna en Meltzz pepperoni.
In de VS voegde Pizza Hut onlangs een opmerkelijke melt toe aan het assortiment. Het gaat om de cheeseburger-melt, een platbrood-variatie op de populaire burgersandwich. De cheeseburger-melt heeft als ingrediënten: rundvlees, gerookte spek, uien, parmaham en de kazen mozzarella en cheddar. De ingrediënten zijn gelardeerd met burgersaus.
Pizzaformules kijken al langer hoe ze hun aanbod kunnen verbreden. Het aantal eetmomenten met friet en/of hamburgers ligt namelijk aanmerkelijk hoger dan het aantal pizzamomenten.
Foto’s: Domino’s Nederland