Net als de hele horeca, zet frietfamilie Bram Ladage alles op alles om geschikte medewerkers te vinden. Het bedrijf hanteert hiervoor een campagne waarmee het bedrijf probeert Bramfans door te laten stromen naar Brambakkers, die op hun beurt zelfs kunnen doorgroeien tot Brambazen.
Onlangs vierde Bram Ladage uitbundig zijn 55-ste verjaardag. Dat deed het met een campagne op sociale media die de ‘aaibaarheid’ van het merk en zijn fans vergroot. Zo moedigt Ladage zijn klanten actief aan om via sociale media foto’s te delen van food-buddy’s ofwel frietvrienden met wie de gast een lekkernij komt halen bij één van de 38 vestigingen.
#brambassadeurs
Om te benadrukken dat Ladage samen met zijn medewerkers één grote familie vormt, staat deze boodschap tegenwoordig centraal. Via de speciale hashtag #brambassadeurs zette de formule vaste klanten en medewerkers in het zonnetje. Ladage tekende uit hun mond de herinnering op aan hun eerste Brambezoek van tig jaar geleden. Zo kweek je een fanfamilie. En wat de zoektocht naar medewerkers betreft: Bram Ladage doet het net even anders. Ladage spreekt niet van personeel, maar van Brambakkers en Brambezorgers, die bij gasten een ‘smile’ op hun gezichten willen toveren.
Bram-Fam
In zijn communicatie benadrukt Bram Ladage verder dat alle arbeidsvoorwaarden bij de formule tiptop zijn geregeld en je daar als Brambakker geen omkijken naar hebt. Ladage laat verder weten, dat er volop mogelijkheden zijn om door te stromen binnen de organisatie. Acht van de tien franchisenemers zijn ooit als Brambakker begonnen.
Trouwens, zijn organisatie noemt het frietconcept officieel de Bram-Fam, de Ladage-familie dus. Op zijn wervingspagina vermeldt het bedrijf: “Bram Ladage is een écht familiebedrijf en we doen er alles aan om van jou onze grootste fan te maken, een #brambassadeur. Wist je bijvoorbeeld al dat er een speciale app is waar al je collega’s op te vinden zijn? Zo blijf je op de hoogte van alle inside information!”