Danny’s Marknesse gaat voor A-merkproducten

Advertorial
22 september 2022 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten
Ondernemer Danny Griep van Danny’s Marknesse

Al tien jaar weten dorpsgenoten maar ook toeristen de luxe cafetaria Danny’s Marknesse te vinden. Ze komen voor de kwaliteitsproducten, de sfeervolle en schone zaak en het gastvrije personeel. Eigenaar Danny Griep gaat bovendien voor A-merkproducten en verliest daarbij het duurzame aspect niet uit het oog.

Van kleine snackbar tot moderne cafetaria. Dat is kort samengevat de ontwikkeling die Danny’s Marknesse de afgelopen tien jaar doormaakte. Op 1 september 2022 bestond de cafetaria van Danny Griep op de kop af tien jaar.

Vijf jaar na de opening kreeg de cafetaria vijf keer zoveel ruimte door naar een groter onderkomen te verkassen. Inmiddels telt de luxe cafetaria binnen 60 zitplaatsen en 40 stoelen op het terras. Verder is er een feestzaal, staan er twee stamtafels in de zaak voor grote groepen en er is een bar met een tap.

Speelhoek en menu eten

Wie komen er naar deze cafetaria? Danny Griep: “Marknesse is een gezellig dorp. Hier geldt nog: ons kent ons. In de zomer zijn er veel toeristen. Mensen komen hier niet om een patatje te scoren en weer weg te gaan. We hebben een speelhoek voor de kinderen, we maken een praatje met de gasten en veel mensen bezoeken ons zowel door de week als in het weekend om een menu te eten. Stoofvlees en gehaktballen maken we zelf. Onze echte specialiteit is ons team: die moet het waarmaken.”

Vooral in de afgelopen zomer zag Griep de animo voor de plate service in zijn zaak groeien van zo’n 9000 menu’s in 2021 naar 14000 in 2022. “Als cafetaria’s hebben we als pluspunt dat je bij ons betaalbaar uit eten kunt. Zeker met die prijsstijgingen van nu. We merken dat het hier drukker wordt. Gezinnen maar ook ouderen komen hier een maaltijd eten.”

Prijzen verhoogd

Hoe gaat Griep om met die stijgende prijzen van energie en grondstoffen? “We hebben alle prijzen van onze producten en dranken met tien procent verhoogd. We kunnen niet anders dan alles doorberekenen en onze klanten begrijpen dat.”

Waarvoor komen klanten naar deze frituurzaak? “We werken met een gedreven team. Daarnaast hebben we een schone zaak. Verder bieden we constante kwaliteit omdat we alleen met A-merkproducten werken.”

Knapperige patat

Zo’n vijf jaar geleden stapte Griep over van een huismerk frituurvet naar Gouda’s Glorie. Niet alleen omdat hij verantwoord wil frituren met het vloeibare frituurvet van Gouda’s Glorie Plus. De goede smaak, geur en kwaliteit en het feit dat het product allergeenvrij is, noemt de cafetariahouder als pluspunten. “Het bakresultaat is uitstekend. De patat is lekker knapperig en we hebben weinig vetaanslag op de bakwand. Gouda’s Glorie is een A-merk en zoals gezegd werken wij alleen met A-merkproducten. We gebruiken behalve Gouda’s Glorie nog andere producten van Vandemoortele. Bijvoorbeeld het Italiaanse broodje Fossette van Banquet D’Or.”

Lange levensduur

Naast de kwaliteit van deze A-merkproducten is de lange levensduur van het frituurvet een voordeel. Omdat zijn frituurzaak zeven dagen per week open is, staat de frituurpan tien tot twaalf uur per dag aan. “We filteren het vet elke dag, na de spits. We scheppen dan ook het gruis eruit. Zo’n twee tot drie keer per week verschonen we het vet.” Het frituurvet van Gouda’s Glorie gaat langer mee dan het vorige merk. Zo bespaar je geld.

Het duurzame aspect van de recyclebare verpakkingen, die gemaakt zijn van FSC-karton en herbruikbaar kunststof, zijn ook mooi meegenomen. “Het bag-in-the-boxsysteem van het frituurvet is bovendien heel handig in gebruik”, vindt de ondernemer uit Marknesse.