De Pittsburgh Burger is gekozen tot de winnaar van de World Burger Tour, een burgerwedstrijd waaraan wereldwijd 150 Hard Rock Cafés hebben deelgenomen. De winnende sandwich is met twee smashburgers, augurk, kaas en kaassaus, baconjam, gerookte spek, saus én frietjes een echte guilty pleasure.
“Om de overwinning binnen te halen, zijn er wereldwijd maar liefst meer dan 105.000 Pittsburgh Burgers verkocht: een echte publieksfavoriet,” aldus Hard Rock Café in een persbericht.
“Reusachtige snack”
De caféformule, die ook een vestiging heeft in Amsterdam, beaamt dat de Pittsburgh Burger past in de trend richting overdadige snacks. De formule schrijft: “Hoewel men wereldwijd steeds bewuster bezig lijkt te zijn met gezonde voeding en leefstijl, constateren meerdere trendwatchers dat er ook behoefte blijft aan reusachtige snacks zo nu en dan, zowel zoet als hartig.”
Inclusief T-shirt
Voor de World Burger Tour gingen overal ter wereld vestigingen aan de slag met eigen burgercreaties. De winnende Pittsburgh Burger wordt de gehele maand september wereldwijd geserveerd. Bij Hard Rock Café Amsterdam staat hij voor € 21.95 op de kaart. Wie een bijpassend merchandise t-shirt wil scoren, telt € 34.95 neer. Hard Rock Café is wereldwijd present in 74 landen.
Foto: Hard Rock Café promofoto