Tijdens de zoektocht naar relevant nieuws voor Frituurwereld, stuit je soms op actualiteiten die bijzonder zijn maar geen “hard nieuws”. Bijzonder vinden wij de Amerikaanse franchiseformule Bruges Waffles & Frites.
Bruges, dat is Engels voor Brugge. Bruges combineert enkele Belgische smaakmakers; wafels en friet zijn de kernproducten. Maar ook onze eigen “freakandel special” staat op het menu.
Bruges verkoopt zelfs frikandellen tussen een wafelbroodje. Bruges valt onder de noemer “fastcasual restaurants”. In de VS, en nu ook in Europa, behoort dit segment tussen fastfood en volwaardige restaurants tot de snelste groeiers. De eerste vestiging van Bruges werd ruim tien jaar geleden al geopend in Salt Lake City door twee geboren Belgen.
Inmiddels zijn er meerdere vestigingen in de regio. Bruges wil de komende jaren via franchising snel uitbreiden. Op de websites www.brugeswaffles.com en www.brugesfranchising.com vind je veel meer informatie – en misschien inspiratie.
Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine Frituurwereld nummer 3 – Voorjaar 2017