Frietfamilie Bram Ladage is uitgeroepen tot winnaar van de gastvrijheidsbokaal in de categorie Fastservice. Zo laat GfK weten in haar jaarlijkse Out of Home Formulerapport 2022.
Grootschalig consumentenonderzoek naar gasttevredenheid bij bijna 70 out of home-formules in Nederland vormt de basis voor deze gastvrijheidsprijs. Marktonderzoeksbureau GfK reikt deze onderscheidingen jaarlijks uit.
7 G-model
De beoordeling van de formules vindt plaats op basis van het 7 G-model: de 7 G’s van Gemak, Genieten, Goedkoop, Gastvrij, Gezond, Goed Geweten en Goed verhaal. In de categorie Fastservice gooide frietfamilie Bram Ladage dus de hoogste ogen dit jaar. “Zij hebben het afgelopen jaar mooie stappen gezet op de twee belangrijkste aspecten: genieten en gemak, waardoor ze er dit jaar met de zege vandoor gaan,” laat GfK in een persbericht weten.
Op 4 november kregen vertegenwoordigers van de formule de bijbehorende gastvrijheidsbokaal overhandigd door de mensen van GfK.
“Goedkoop wordt belangrijker”
In het GfK Out of Home Formulerapport is de totale uitslag van het onderzoek naar gastvrijheid gepubliceerd. Recente bezoekers geven hiervoor al jarenlang hun mening ten aanzien van gasttevredenheid. Genieten blijft het belangrijkste aspect. GfK stelt vast dat de G van goedkoop weer belangrijker wordt, na een dip in de coronajaren. Dit geldt niet alleen voor de fastservice maar ook voor de andere categorieën.
Naast Bram Ladage vielen Brownies&downieS, Coop vandaag en Hutten in de prijzen. Ze zijn tot beste uitgeroepen in respectievelijk de categorieën ‘coffee & lunch’, ‘on the move’ en ‘at work’.