Croquetten Boutique is sinds gisteren het eigendom van grossier Bidfood Nederland. De krokettenspeciaalzaak van Brian Steevens en Desiree Stroes groeide vanaf de oprichting in 2017 uit tot maker en leverancier van bijzondere kroketten voor de horeca, waaronder de nodige plantaardige varianten.
De overname lag voor de hand. Bidfood verzorgde al enige tijd de horecaverkoop van kroketten uit de keuken van Croquetten Boutique. Bidfood neemt nu dus ook de merknaam en de recepturen over. De winkel van Croquetten Boutique in het centrum van Utrecht valt buiten de overname.
Bijzondere overname
De overname is bijzonder vanwege de oude banden die er bestaan. Onderneemster en krokettenmaakster Desiree Stroes is de dochter van Antonio Stroes: ze stamt uit een geslacht van frietfabrikanten en grossiers. Nadat de familie Stroes in het verleden de eigen frietproductie beëindigde, vormde de nieuwe generatie een horecagroothandel. Die werd uiteindelijk overgedaan aan Gastronoom/Deli XL, de voorlopers van Bidfood Nederland, waar Wim Stroes, broer van Antonio, al lang managementfuncties bekleedt.
Desiree’s vader Antonio ging zich vervolgens met formulehuis FFC toeleggen op cafetariaformules, maar de banden met groothandel Deli XL bleven lang bestaan. Nadat FFC en zijn grootste formule Kwalitaria afscheid namen van opvolger Bidfood, riep de groothandel de eigen formule Restaria in het leven.
“Belangrijke partner”
In een persbericht laten Brian en Desiree weten: “In de afgelopen jaren is Bidfood voor ons een belangrijke partner geworden en het voelt voor ons goed om de Croquetten Boutique aan hen over te dragen.” De levering gaat nu geheel plaatsvinden via Bidfood, waar de grossier voorheen een deel van het assortiment leverde aan de horeca. “We doen er alles aan om de overgang voor klanten vlekkeloos te laten verlopen”, aldus Lennart Versteegen van Bidfood.
Overigens staat de winkel van de Croquetten Boutique in het centrum van Utrecht inmiddels te koop. “Een locatie die nog heter is dan het binnenste van een verse kroket. Gevestigd in een te gek horecapand: ideaal voor een afhaalconcept,” schrijven Brian en Desiree op de website van een horecamakelaar.