Berenbaas investeert in burgerformule Drippy’s

Actueel |
22 jan 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

“The first Drippy’s opened….” Zegt Drippy’s zelf. Dat betekent dus impliciet dat er plannen zijn voor meer outlets van Drippy’s. Dat is ook niet zo’n wonder. Want Ad Schaap, ceo van restaurantconcern Beren Holding, is één van de vennoten.

Samen met TV-persoonlijkheid en youtuber Kaj Gorgels en influencer Colin Knopper, gespecialiseerd in comfort food, lanceerde Schaap onlangs Drippy’s. Drippy’s aan het Stadhuisplein in Rotterdam heeft smashburgers als kernproduct.

Chopped cheese

Voor wie de trend ondanks veel aandacht heeft gemist: smashburgers zijn hamburgers van vers gekruid gehakt die op de plaat worden bereid. Door ze plat te drukken krijgen ze een extra bruine, gekaramelliseerde korst.

Relatief nieuw voor ons land is het broodje chopped cheese. Hierbij worden kaas, uien en andere ingrediënten met het gehakt op de plaat vermengd tot een rulle vulling voor een broodje. “Een kruising tussen een smashburger en een sloppy joe, bekend uit New York,” licht Drippy’s in de media toe. “Het is sappig, knapperig en gewoon ontzettend lekker. Als ik erover praat, krijg ik al honger.”

“Taste sensation…”

Het vlees voor de burgers is afkomstig van volledig gras-gevoede runderen. Tevens zijn plantenburgers verkrijgbaar. Daarnaast vers afgebakken burgerbroodjes, hand-cut fries, limonades uit eigen keuken en een uitgebreid aanbod milkshakes. Drippy’s zegt: “Our ambition? To make Drippy’s a taste sensation across the Netherlands.”

Foto: promofoto Drippysburgers.com

Meer over