BB Kitchen: “De koffie is ons visitekaartje”

ProFri partner in beeld
5 okt 2023 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten

De ruim 30 vestgingen van de eigentijds cafetariaformule BB Kitchen staan bekend om de warmte die ze uitstralen en waar iedereen zich direct welkom voelt bij binnenkomst. De sfeer is dusdanig uitnodigend dat men er steeds vaker blijft eten in plaats van komt afhalen. Het assortiment is bij BB Kitchen luxer dan bij een gemiddelde cafetaria en de koffie is het visitekaartje.

Waarom koffie zo belangrijk is

Antoon Augustinus (formule manager bij BB Kitchen): “Wij willen onze gasten voorzien van een ruim, smaakvol en kwalitatief aanbod aan gerechten en dranken. We zetten hierbij in op het ultieme huiskamergevoel waarbij iedereen zich welkom voelt en wil blijven zitten. Als je dan in één van onze vestigingen komt, dan is de koffiemachine ook het eerste wat je ziet. We kiezen daarom bewust voor een ambachtelijk koffieconcept ter bevestiging van onze kwaliteit. Hierbij laten we direct zien dat we onze gasten serieus nemen met de lekkerste producten.”

Koffiebranderij Mocca d’Or als partner voor de koffie

“Om de continuïteit van BB Kitchen te kunnen waarborgen kiezen we als formule actief voor gepassioneerd ondernemerschap, samenwerking, vernieuwing en vrijheid. We vinden het belangrijk dat we samen met onze vestigingen groeien en gezamenlijk succes creëren. Koffiebranderij Mocca d’Or biedt ons daarbij de juiste ondersteuning en begeleiding zodat we onze mensen actief kunnen trainen en onze gasten kunnen voorzien van perfecte koffie.”

Nog heel veel koffiekansen voor cafetaria ondernemers

Mehmet Eser (New Business Development Manager bij Koffiebranderij Mocca d’Or): “Toen ik 15 jaar geleden voor Coca-Cola werkte moesten we cafetariaondernemers adviseren om de vraag “Wat wilt u erbij drinken?” te stellen. Sommige mensen verklaarden mij toen voor gek, maar toen ik uitlegde dat ik dat bij McDonalds ook altijd moest vragen, begonnen sommige ondernemers het toch te omarmen. Nu, 15 jaar later, zou ik alle ondernemers willen adviseren om eens goed te kijken naar de kansen die de koffiecategorie met zich meebrengt. Koffie biedt nu namelijk nog heel veel kansen om meer omzet te creëren. Of je het nou wilt inzetten om nieuwe doelgroepen aan te spreken, te werken aan je margemix ten opzichte van frisdranken of als afsluiting van de maaltijd wanneer gasten blijven eten.”

Koffiebranderij Mocca d’Or en ProFri kiezen voor samenwerking

De Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) staat voor verdere professionalisering van frituurbedrijven en onderschrijft het belang van goed vakmanschap, goed gastheerschap en voedselveiligheid. Frans van Rooij (directeur van ProFri): “Samen met Koffiebranderij Mocca d’Or willen we frituurprofessionals inspireren op het gebied van koffie. Daarbij leggen we samen de focus op het vergroten van kennis en vakmanschap over koffie. Dit sluit aan bij de doelstelling en missie van ProFri én Mocca d’Or. Daarom zijn ze een welkome partner van de vereniging waarbij Mocca d’Or als partner mee investeert in de toekomst van de frituurbranche.”

Mehmet Eser: “Bij Mocca d’Or geloven we heel sterk in branche gerelateerde samenwerkingen. Zo zijn we al jarenlang actief in het ondersteunen van veel vakopleidingen en vakwedstrijden in de horeca en trainen we wekelijks vele (young) professionals in onze eigen training- en inspiratieruimtes in Zwolle. De samenwerking met de ProFri is dan ook een partnership waar we trots op zijn.”

Meer weten?

Wil je meer weten over wat Koffiebranderij Mocca d’Or voor jou en jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan nu contact op met Koffiebranderij Mocca d’Or via 038 – 4653500 of verkoopzwolle@moccador.com. Je kunt ook het contactformulier invullen op de website van Mocca d’Or. Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen.