De Idaho Potato Commission (IPC) produceerde ter gelegenheid van Valentijnsdag een frietparfum. De Amerikaanse organisatie die zich al sinds 1937 wijdt aan de promotie van frietaardappelen uit de staat Idaho, trekt met deze gimmick vandaag volop de aandacht op sociale media.
“Uit een recent nationaal onderzoek van Pollfish blijkt dat bijna 90 procent van de Amerikanen de geur van friet onweerstaanbaar vindt,” verklaart de IPC in een bijbehorend persbericht. De frietparfum is echter vooral een gimmick.
Beperkte oplage
In een zeer beperkte oplage is hij cadeau gegeven aan mensen die deelnamen aan een wedstrijdje op IPC’s Instagram-account. “Dit parfum is een geweldig cadeau voor iedereen die een frietje niet kan afslaan,” zegt de ceo van IPC.
Meer fastfoodgeurtjes
‘Frites by Idaho’ is gemaakt van frietaardappelen uit de staat Idaho en verrijkt met ‘essentiële oliën’. Uniek is het geurtje niet op de frituurmarkt. Zo liet KFC zowel brandhout als kaarsen maken met de geur van zijn gefrituurde kip. Burger King lanceerde bij wijze van gimmick ooit een eigen Flame Grill parfum met de geur van gegrilde hamburgers.