Het was een veelbesproken frituurconcept nieuwe stijl. In juni 2014 opende Hutten Catering in Den Bosch het Smaaklokaal. Hutten kreeg de loop er onvoldoende in. Eind vorig jaar trok het bedrijf de stekker uit het Smaaklokaal.
Hutten Catering verklaart: “Het Smaaklokaal was onze visie op de veranderingen in de fastservicemarkt. Achteraf zijn we te vroeg op de locatie begonnen. De traffic in het gebied is onvoldoende voor een stand-alone concept. Onze droom was het Smaaklokaal te laten groeien als formule. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn.”
“Veel lof geoogst”
Vooral het interieur en de huisstijl van het Smaaklokaal oogstten lof. Daarnaast serveerde Huttens Smaaklokaal ambachtelijke friet, snacks, maaltijden, salades en soepen van het eigen streekproductmerk De Guijt. Echter, marktkenners die het Smaaklokaal bezochten, stelden al vast dat de trek- en stopkracht van de vestigingsplek onvoldoende waren.
Eetsalon vormt basis
Hutten is een innovatieve snelgroeiende cateraar. De omgang met medewerkers en klanten geldt als voorbeeld voor velen. Bovendien nam directeur-eigenaar Bob Hutten opmerkelijke initiatieven zoals de Verspillingsfabriek (hergebruik voedselafval). Basis van Hutten is een familiebedrijf dat in 1929 ontstond en een eetsalon met een automatiek omvatte.
Uit: gedrukte magazine Frituurwereld 3, voorjaar 2017