
Burgerme Nederland heeft een succesvol jaar achter de rug. De van origine Duitse burgerformule zag de gemiddelde maandomzet per winkel in 2024 groeien met bijna 4000 euro. Burgerme: “In 2023 lag de gemiddelde maandomzet per winkel op €49.564, terwijl dit in 2024 is gestegen naar €53.273.”
“De cijfers spreken voor zich,” aldus burgerme in een persbericht. “Dit betekent een stevige omzetgroei, waarbij meerdere vestigingen zelfs meer dan €800.000 jaaromzet hebben gerealiseerd. Dit succes toont de kracht van de formule en de groeiende populariteit van burgerme onder Nederlandse consumenten.”
“Volop geïnvesteerd”
De afgelopen jaren investeerde burgerme veel middelen in technologie, ondersteuning van franchisers en marketing. Zo werd het virtuele restaurantmerk Yay Fry-Day gelanceerd, dat onder meer de populaire gefrituurde kip in zijn assortiment voert. Het is één van de methoden waarmee burgerme zijn positie op de online gedreven bezorgmarkt wil verstevigen.
Twaalf jaar present
Daarnaast nam burgerme zijn website voor potentiële franchisenemers onder handen en voegde het opleidingstools toe. Burgerme is al twaalf jaar present in ons land. Momenteel heeft de formule 17 vestigingen. Dat aantal heeft hoger gelegen: zo werden ruim drie jaar geleden nog 26 burgerme’s geteld.
Foto: promofoto burgerme.nl