![](https://www.frituurwereld.nl/wp-content/uploads/2025/02/WO.-Thuisbezorgd-food-trends-jonge-consument-foto-trendreport-Thuisbezorgd2024-1024x725.jpg)
“De aantijging dat wij aan de lopende band commissies verhogen is onjuist. De laatste verhoging was in 2022 en daarvoor 2018.” Dit zegt Thuisbezorgd.nl in een reactie op de petitie Stop de greep van Thuisbezorgd die op initiatief van Homie.nl online wordt gehouden.
Thuisbezorgds woordvoerder Janna Oosthoek laat weten: “Het staat partners vrij te kiezen met wie ze wel of niet willen werken en om via hun eigen online en offline kanalen hun gerechten of producten aan te bieden. Het succes van onze partners is ook ons succes.”
“Partner bepaalt zelf de prijs”
“De bewering dat partners de prijs niet zelf mogen bepalen is onjuist. De prijspariteitsclausule is bedoeld om consumenten een eerlijke prijs te rekenen op alle online kanalen, dit is niet ongebruikelijk binnen e-commerce,” aldus Thuisbezorgd. “Hierbij mag de partner zelf de prijs bepalen, zo lang de prijs dus hetzelfde is voor dezelfde dienst. Het staat partners vrij om in hun restaurant of voor afhalen andere prijzen te hanteren.”
“Breed spectrum aan diensten”
Over de commissie die moet wordt afgedragen, zegt Oosthoek: “De commissie moet een goede afspiegeling zijn van de diensten die wij onze partners leveren. De commissie die wij vragen wordt berekend per bestelling. Dit betekent dat als er niet via ons platform wordt besteld, partners ook geen commissie afdragen. Partners betalen niet alleen voor een plek op ons platform, maar voor een breed spectrum aan ondersteunende diensten die we bieden.”
Voorbeelden van diensten die Thuisbezorgd noemt: allerlei marketingactiviteiten om nieuwe klanten te bereiken én de dienst om restaurants zo aantrekkelijk mogelijk weer te geven op het platform om meer bestellingen te krijgen. “We ontzorgen onze partners door middel van klantenservice, betaaloplossingen en logistiek,” stelt Thuisbezorgd. “Daarnaast bieden we inzichten die onze partners helpen hun aanbod te optimaliseren en hun business te laten groeien.”
Foto: persfoto Thuisbezorgd Trendrapport 2024