De Grillbikkel van snacksalon De Schelp in Roelofarendsveen krijgt steeds meer navolging. Zo bestaat er belangstelling om de grillworst met gesmolten kaas uit te rollen naar shops van tankstations in ons land. Vorig jaar werden 100.000 Grillbikkels verkocht.
Ook tijdens de afgelopen Horecava had de snack over belangstelling geen klagen. Grillbikkel presenteerde zich in de stand van grossier Bidfood. Het is één van de partijen die zorgt voor de distributie van de ambachtelijke slagerssnack van ondernemer Marcel Norder. De Grillbikkel figureerde bovendien in de vakwedstrijd Lekker Anders tijdens de vakbeurs in Amsterdam.
“Hippe formule”
Norder maakte via Linkedin de doelstellingen van dit jaar kenbaar. “De Grillbikkel groeit langzaam door in 2025 en we hebben weer een aantal mooie doelen voor dit jaar,” schrijft Norder. “De Grillbikkel moet verkrijgbaar worden bij alle groothandels in Nederland. We willen vast in het assortiment bij een hippe franchiseformule. En we willen uitrollen naar tankstation X. Hiermee zijn we stiekem al druk bezig.”
Niet over één nacht ijs
Norder ging bij de ontwikkeling van zijn snack niet over één nacht ijs. Negen jaar geleden stapte hij al naar Keurslagerij Van der Meer in Roelofarendsveen met het plan een snack te ontwikkelen. Nadat de ontwikkeling een paar jaar stil lag, pakte hij die twee jaar geleden weer op.
Keurmerk en media
Daarna ging het snel. De Grillbikkel kreeg het keurmerk Met Goud Bekroond van vakvereniging ProFri. Dit trok de aandacht van talloze media. Ondersteund door online marketing en een eigen website, groeide vervolgens de aandacht voor de eigen snack van de snacksalon in Roelofarendsveen pijlsnel. Zo voerden 135 Kwalitaria’s de Grillbikkel reeds als seizoensproduct in het assortiment.
Foto: promofoto Grillbikkel.nl