Formulehuis FFC viert zijn 25-jarig bestaan met de uitgave van een speciaal jubileummagazine. Het bedrijf in Vianen gunt lezers van het magazine een blik achter de schermen en belicht het verleden, heden en de toekomst van FFC.
FFC ontstond in 1994 uit frietfabriek Stroes en (nadien) groothandel Stroes Horeca Totaal. In een tijd dat de cafetariabranche kampte met toenemende concurrentie van McDonald’s en eetcafés, riepen de broers Wim en Antonio Stroes het verkoopconcept Tot Uw Dienst (later Smulwereld) in het leven.
Via overnames en eigen concepten, exploiteerde FFC in de loop der jaren merken als Hap Snap, Smullen Geblazen!, Vork, Come-Back, Cookers, Gonzales en Super Snack. In 2004 nam FFC het merk Kwalitaria over van de Stichting Erkende Cafetaria’s (SEC) en ging het zich steeds nadrukkelijker op dit merk toeleggen. Sinds enige tijd is FFC daarnaast masterfranchiser voor de Benelux van de Délifrance-formule. Het bedrijf gaat de toekomst in met een nieuwe lading van de afkorting FFC. Oorspronkelijk stond die voor Fast Food Concepts. De laatste jaren was de betekenis van FFC Franchise Friendly Concepts; FFC gaat nu verder onder de naam Food Franchise Company. Het 25-jarig bestaan wordt in het voorjaar van 2020 gevierd met een feest voor medewerkers, franchisers, leveranciers en genodigden.
Dit artikel is reeds eerder verschenen in Frituurwereld Editie 14 – Winter 2019-2020