Spar Foodclub mikt op lokale snackklant

Actueel |
23 oktober 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Supermarkten van de Spar richten zich steeds nadrukkelijker op de gemaksmarkt. Met belegde broodjes, de populaire frikandelbroodjes en concepten als The Tosti Club en Spar Foodclub lonkt de supermarkt steeds intensiever naar de lunch- en snackmarkt. Spar Food Club startte onlangs een landelijke reclame-campagne met zijn combideals.

De eerste Spar Food Club werd twee jaar geleden geopend. Inmiddels verkoopt Spar in 99 vestigingen via de concepten Foodclub, Tosti Club en andere shopcorners lunches en warme gerechten voor dadelijke consumptie. Het gaat hierbij niet meer alleen om belegde broodjes, warme broodsnacks en tosti’s, maar steeds vaker ook om volwaardige pastagerechten, pizza’s en wokmaaltijden.

Commercials op TV

Alles bij Spar Foodclub draait om smaak en Spar geeft smaak aan jouw dag zijn de slogans die worden gebruikt in de actuele marketing. Commercials voor de Spar Foodclub draaien momenteel onder meer op landelijke televisiezenders. Maar ook op allerlei andere reclamedragers wordt de campagne onder de aandacht gebracht.

Focus op combideals

Voor de lunch brengt Spar, net als fastfoodformules, tankshops en snackconcepten, nu zijn combideals bij de consument onder de aandacht. Het gaat hier om belegde broodjes en gekoelde dranken naar keuze voor €5,50. Spar is de grootste Nederlandse supermarkt met wereldwijd 13.000 winkels in 48 landen. Het bedrijf gaf al enkele jaren geleden te kennen dat het in ons land doelbewust nastreeft om de king of convenience te worden.

Foto: persfoto Foodclub, Spar Nederland