De Nederlandse fastfoodbusiness heeft er een nieuw virtueel kipmerk bij. Het gaat om Yay Fry-Day. Dit online deliverymerk komt uit de koker van de Duitse bezorgformule burgerme, die in ons land present is met achttien vestigingen. Yay Fry-Day is overigens niet de enige nieuwe virtuele kipformule.
Yay Fry-Day is niet het eerste online kipbezorgmerk dat door bestaande horecabedrijven in franchise kan worden genomen. De afgelopen jaren deden al verschillende virtuele kipconcepten van zich spreken zoals Incheon, Out Fry en Gochu Gang. Incheon is een merk van het platform Yu.eats, Out Fry is één van de merken van Taster.
Chick’n Crisp
De combinatie van burgerme (bezorging van burgers) en Yay Fry-Day doet denken aan ander combimerk in de deliveryhoek, namelijk Johnny’s Burger Company met O’Tacos. Johnny’s combineert zijn burgerassortiment als franchiser van dit Franse concept met de gevulde Franse taco’s. Ook Johnny’s heeft sinds enkele maanden trouwens een virtuele kipformule toegevoegd. Dit franchiseconcept draagt de naam Chick’n Crisp.
Burgers, tenders, buckets…
Yay Fry-Day verkoopt onder meer krokante kipburgers, kiptenders, kippenvleugels, kipbuckets, maar ook friet en veggie snacks. Yay Fry-Day biedt burgeme-franchisers de mogelijkheid een breder assortiment aan te bieden. “Yay Fry-Day is ideaal als late night concept, wat zorgt voor extra omzet in rustige periodes,” aldus de formule zelf op website van De Nationale Franchisegids.
Foto: promofoto Yay Fry-Day